blog rowerowy

avatar bolus
Częstochowa

Kellys (Black) Magic 3297 km

Wykres roczny blog rowerowy bolus.bikestats.pl

Jurajska Zlotówka

Niedziela, 18 sierpnia 2013 | dodano: 21.08.2013
Bacówka-J. Kryształowa-J.Ludwinowska-Kamieniołom Warszawski-Diabelskie Mosty-źródła-Amerykanin-Bacówka

Niedzielną wycieczkę rozpoczynamy od eksploracji Jaskini Kryształowej. Przyznam szczerze, że jeszcze w niej nie byłem, jakimś dziwnym trafem ją ominąłem. Niestety wejścia do niej dokonałem tylko ja i krzara, reszta uczestników przyjęła status i pozę znudzonych, czekających na nasze wyjście turystów ;) Za to nasza dwójka „zanurzyła” się w czeluści tej okropnej nory – jak zapewne pomyślała większość. Kilkanaście minut spędzone w środku, minęły nam jak minuta na powierzchni, wewnątrz jaskini czas zmienia znaczenie, umysł jest zajęty wyszukiwaniem nowych dróg do eksploracji, nacieków i innych atrakcji. W pewnym miejscu natknęliśmy się na korzenie zwisające ze stropu - widocznie miejsce to jest w niedalekiej odległości od powierzchni ziemi.

Po wyjściu z jaskini, wyruszyliśmy do kolejnej jaskini, tak, tak, dobrze przeczytaliście. Jurajska Zlotówka okazała się wycieczką rowerowo-jaskiniową, co mi zupełnie nie przeszkadzało :) Nie wiem jak innym uczestnikom – zapewne trochę się nudzili.

Następną jaskinią (i ostatnią tego dnia, nie biorę pod uwagę Groty Niedźwiedziej, bo to bardziej schronisko skalne niż pełnoprawna jaskinia) była Ludwinowska. Bardzo ciekawy przykład erozji skał i możliwości wody. Odpowiednie ciśnienie wody plus skała podatna na jej działanie, daje (w większości przypadków) wspaniałe efekty.

Chwila odpoczynku i podejście pod zamknięty otwór Jaskini Brzozowej. Kto zgadnie od czego pochodzi nazwa tej jaskini?

Dalej Kamieniołom Warszawski, źródełka, przejazd obok stawów i powrót do Bacówki.

Galeria zdjęć: Galeria zdjęć
Rower:Kellys (Black) Magic Dane wycieczki: 68.95 km (0.00 km teren), czas: 04:02 h, avg:17.10 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Linkuj | Komentuj | Komentarze(2)

K o m e n t a r z e
Fachowej wiedzy było bardzo mało, za to były duże chęci eksploracji :)
Dziś byłem w okolicach Zaborza, tamtejsze skałki oceniam na bardzo interesujące pod względem jaskiniowym.
Tak jak napisałem, chciałbym zaatakować zacisk BAKK, do tego mam min. 2 typy na wejście do jaskiń w Sokolich Górach - tam jeszcze nie byłem i Ty chyba też nie.
Może nie uwierzysz, ale ja w 2010 roku wchodziłem do Jaskini w Zielonej Górze razem z rowerem, samotny wypad jaskiniowy, a trochę strach zostawić rower bez nadzoru. Ledwo się zmieścił w wejściu jaskini, ponieważ strop jest niższy niż wysokość kierownicy :)
bolus
- 17:03 czwartek, 22 sierpnia 2013 | linkuj
Bolus, jestem Ci bardzo wdzięczny za dwudniową obecność na zlocie i przekazanie zlotowiczom swojej fachowej wiedzy o jaskiniach. Jak pokazaliśmy grotołaz może być bikerem a biker grotołazem. Jaskinia Kryształowa połączyła nas wspólnym pierwszym wejściem. Liczę na kolejne, wspólne jaskiniowe przygody.
krzara
- 21:44 środa, 21 sierpnia 2013 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa tylke